Люди з втратою слуху та труднощами мовлення: мова і правила етикету

Люди з втратою слуху та труднощами мовлення: мова і правила етикету

Коли Ви спілкуєтесь з людьми, що мають порушення слуху та труднощі мовлення, бажано дотримуватись наступних правил етикету, це дозволить їм почуватись більш комфортно, та краще Вас розуміти.

Люди з порушенням слуху

  • Розмовляючи з людиною, у якої порушений слух, дивіться прямо на неї.
  • Існує декілька типів і ступенів туговухості. Відповідно існує багато способів спілкування з людьми, у яких є порушення слуху. Якщо Ви не знаєте, який вважати за краще, запитайте у них.
  • Не закривайте своє обличчя і не загороджуйте його руками, волоссям або якимись предметами. Ваш співрозмовник повинен мати можливість стежити за виразом вашого обличчя.
  • Деякі люди можуть чути, але сприймають окремі звуки неправильно. В цьому випадку говоріть трохи більш голосно і чітко, підбираючи відповідний рівень. У іншому випадку знадобиться лише понизити висоту голосу, оскільки людина втратила здатність сприймати високі частоти.
  • Щоб привернути увагу людини, яка погано чує, назвіть його (її) по імені. Якщо відповіді немає, можна злегка чіпати людину за руку або плече, на відстані помахати рукою.
  • Говоріть чітко. Не потрібно надмірно підкреслювати щось. Кричати, особливо у вухо, теж не потрібно.
  • Якщо Вас просять повторити щось, спробуйте перефразовувати свою пропозицію. Використовуйте жести.
  • Переконайтесь, що Вас зрозуміли. Не соромтесь запитати, чи зрозумів Вас співрозмовник.
  • Якщо Ви повідомляєте інформацію, яка включає номер, технічний або інший складний термін, адресу, напишіть її, надішліть факсом або електронною поштою або будь-яким іншим способом, але так, щоб вона була точно зрозумілою.
  • Якщо існують труднощі при усному спілкуванні, запитайте, чи не простіше переписуватися. Не говоріть: “Добре, це неважливо..”
  • Повідомлення повинні бути простими.
  • Не забувайте про середовище, яке Вас оточує. У великих або багатолюдних приміщеннях важко спілкуватися з людьми, які погано чують. Яскраве сонце або тінь теж можуть бути бар’єрами.
  • Не змінюйте тему розмови без попередження. Використовуйте перехідні фрази, наприклад, “добре, тепер нам потрібно обговорити…”
  • Досить часто люди з порушенням слуху використовують мову жестів. Якщо ви спілкуєтеся через перекладача, не забудьте, що звертатися треба безпосередньо до співрозмовника, а не до перекладача.
  • Не всі люди, які погано чують, можуть читати по губах. Вам краще всього запитати про це під час першої зустрічі. Якщо Ваш співрозмовник володіє цією навичкою, потрібно дотримувати декілька важливих правил.
    Пам’ятайте:
  • Що тільки три з десяти слів добре прочитуються.
  • Потрібно дивитися в обличчя співбесідника і говорити чітко і поволі, використовувати прості фрази і уникати складностворених або складних слів.
  • Потрібно використовувати вираз обличчя, жести, рухи тіла, якщо хочете підкреслити або прояснити сенс сказаного.

    Люди, що мають труднощі  мовлення

    • Не ігноруйте людей, яким важко говорити, тому що зрозуміти їх у Ваших інтересах.
    • Не перебивайте і не поправляйте людину, яка зазнає труднощі в мовленні. Починайте говорити тільки тоді, коли переконаєтеся, що вона вже закінчила свою думку.
    • Не намагайтеся прискорити розмову. Будьте готові до того, що розмова з людиною з утрудненою мовою займе у вас більше часу. Якщо ви поспішаєте, краще попросіть вибачення і домовитеся про інший час.
    • Дивіться в обличчя співбесідникові, підтримуйте візуальний контакт. Віддайте цій бесіді всю Вашу увагу.
    • Не думайте, що утруднення мови показник низького рівня інтелекту людини.
    • Якщо людину з утрудненою мовою супроводжує інша людина, не адресуйте Ваші питання, коментарі або прохання компаньйонові.
    • Намагайтеся задавати питання, які вимагають коротких відповідей або кивка.
    • Не прикидайтеся, якщо Ви не зрозуміли, що Вам сказали. Повторіть те, як Ви зрозуміли, і реакція співбесідника Вам допоможе. Не соромтеся перепитати те, що Ви не зрозуміли. Якщо Вам знову не вдалося зрозуміти, попросіть вимовити слово в повільнішому темпі, можливо, по буквах.
    • Не забувайте, що людині з порушеною мовою теж потрібно висловитися. Не перебивайте її і не пригнічуйте. Не квапте того, хто говорить.
    • Не думайте, що людина, у якої виникають труднощі в мові, не може зрозуміти Вас.
    • Не грайте з чужими голосовими пристосуваннями, оскільки вони  є особистою приналежністю людини.
    • Якщо у Вас виникають проблеми в спілкуванні, запитайте, чи не хоче Ваш співрозмовник використовувати інший спосіб спілкування (написати, надрукувати).

Для уникнення проблем з втратою слуху необхідно вчасно звертатись до фахівців, які вчасно діагностують втрату слуху, та допоможуть з її вирішенням! Вчасно підібраний та правильно налаштований слуховий апарат, допоможе з проблемою порушення слуху, а чуючи свою мову в більшості випадків людина здатна корегувати свою мову щодо правильності вимови та її гучності. У Львівському цетрі кореції слуху “ProСлух” Ви можете отримати повну інформацію стосовно стану Вашого слуху та необхіності слухопротезування, або рекомендованого лікування у ЛОР лікаря, або занять з сурдопедагогом.

Частину інформації взято з www.kryla.org.ua

Поділитися:
Написати нам

 

[contact-form-7 404 "Not Found"]
×
Записатися на консультацію

 

[contact-form-7 404 "Not Found"]
×